ایتالیا خواستار پاسخگویی اسرائیل برای حمله به مقر «یونیفل» شد

«آنتونیو تاجانی» وزیر امورخارجه ایتالیا در پی حمله نیروهای رژیم صهیونیستی به مقر یونیفل در لبنان و زخمی شد چند صلحبان، خواستار پاسخگویی اسرائیل شد.

به گزارش مشرق، معاون نخست وزیر و وزیر امورخارجه ایتالیا با اشاره به زخمی شدن پنج صلح‌بان سازمان ملل مستقر در جنوب لبنان، خواستار پاسخگویی اسرائیل در مورد حملات این هفته به مقر یونیفل (UNIFIL) در لبنان و دو پایگاه ایتالیایی آن شد.

هیات سازمان ملل متحد دیروز شنبه اعلام کرد که در پی مجروح شدن دو سرباز اندونزیایی در تیراندازی روز پنجشنبه تانک‌های اسرائیلی به برج مراقبت در پایگاه الناقوره و ادامه حملات روز جمعه، دو نیروی سریلانکایی و یک صلحبان دیگر اندونزیایی نیز مجروح شده اند.

تاجانی در یک نشست خبری تاکید کرد: «ما می‌خواهیم بدانیم که آیا این (حمله) یک گزینه سیاسی بوده است یا تصمیم نظامی. پرسنل نظامی ما نیروهای حزب الله نیستند و ما دوستان اسرائیل هستیم. ما منتظر نتیجه تحقیقات اسرائیل هستیم».

وی در ادامه خاطرنشان کرد: «ما هفته هاست که از دولت اسرائیل ضمانت می خواهیم و به ما تضمین داده شده است، اما حملات زیادی به سربازان یونیفل صورت گرفته است. جراحاتی وارد شده است. ارتش ایتالیا نباید حتی لمس شود».

جورجیا ملونی نخست وزیر ایتالیا روز جمعه با محکوم کردن این حمله گفت: دو پایگاه ایتالیایی و یونیفل هدف شلیک نیروهای اسرائیلی قرار گرفتند. این اقدام غیرقابل قبول و نقض آشکار قطعنامه ۱۷۰۱ سازمان ملل است.

نزدیک به ۱۰ هزار نیروی صلح‌بان بین‌المللی در چارچوب ماموریت یونیفل در جنوب لبنان فعالیت می‌کنند که حدود یک هزار و ۲۰۰ نفر آنها را نیروهای ایتالیایی تشکیل می‌دهند.

یونیفل درواقع نیروهای موقت سازمان ملل متحد در لبنان هستند که توسط شورای امنیت در مارس ۱۹۷۸ برای تایید خروج اسرائیل از لبنان، بازگرداندن صلح و امنیت بین‌المللی و کمک به دولت لبنان در بازگرداندن اقتدار موثر در منطقه ایجاد شد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۲
    0 0
    الکی محض خنده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس